Corvette C3 - renowacja auta przez zespół LadneFelgi.pl

Menu

Wstęp - Corvette C3 przed renowacją

Nie ma co ukrywać, że początek działalności naszej firmy wziął się przede wszystkim z pasji do samochodów. W zasadzie cały zespół firmy LadneFelgi.pl, w mniejszym lub większym stopniu jest zainteresowanych autami i nie chodzi tu jedynie o upiększanie wyglądu felgami;) Wielu z nas podchodzi do aut w sposób bardziej techniczny i ma duże pojęcie o mechanice. Z zazdrością często oglądaliśmy różnego typu tematy na forach samochodowych, w których autorzy budowali wspaniałe projekty, bazując jedynie na zdezelowanych egzemplarzach, których nikt już nie posądzałby o jakikolwiek potencjał. Niestety tego typu przedsięwzięcia są bardzo kosztowne i czasochłonne, dlatego nie każdy może sobie pozwolić na posiadanie wymarzonego modelu. Zupełnie niespodziewanie jednak, jeden z naszych kolegów pewnego dnia natknął się na pozostawioną samą sobie i bardzo zaniedbaną Corvette C3. Po obejrzeniu zdjęć i burzliwej nardzie, doszliśmy do wniosku, że warto obejrzeć ten egzemplarz z bliska i poznać ewentualną cenę. Corvetta, rzeczywiście od razu chwyciła za serca pozostałych pracowników firmy, nawet tych mało przekonanych. Byłoby bardzo żal, aby tak piękny klasyk porastał coraz grubszą warstwą mchu, przykrywającą niezwykle piękną sylwetkę. Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że auto nie jest w tak złym stanie technicznym jak się mogło wydawać, lecz nadal wymagało gruntownych prac. Tak o to po dalszych naradach i rozmowach z właścicielem, w ciągu kilku dni firma LadneFelgi.pl stała się właścicielem pięknej niebieskiej Corvetty C3 – w której każdy z pracowników ma swój udział. Auto być może ciężko nazwać wizytówką firmy, bo plan od początku zakładał przywrócenie go do stanu oryginalnego – wliczając w to klasyczne 15’’ felgi, których próżno szukać w naszym sklepie. Niemniej pojazd będzie godnie symbolizował pasję, z której wywodzi się nasza działalność.

Corvette C3 tuż po naszym zkupie (fot. LadneFelgi.pl)

Na początku przypomnijmy może lekko historię modelu, który jest ikoną amerykańskiej motoryzacji sportowej. Model C3 w dużym stopniu uwidacznia zmianę jaką przeszła branża motoryzacyjna w latach 70. Pierwsze auto z tej serii wyprodukowano w roku 1967 i w dużej mierze konstrukcja bazowała na poprzedniku. Nie obyło się jednak bez wielu zmian stylistycznych a przede wszystkim bez wprowadzenia nowych silników, które zapewniały moc od 180KM do 435KM, jednak wersje silnikowe zmieniały się na przełomie kilku lat. Nowością w C3 była automatyczna skrzynia biegów Turbo-Hydramatic. Karoseria była pierwszą w historii USA, w której nie zastosowano bocznych małych szyb wentylacyjnych. Auto w kolejnych latach było poddawane kolejnym modyfikacjom mającym na celu ciągłe odświeżanie pięknej sylwetki. Niestety auto ze względu na regulacje norm spalin, padło ofiarą trendu zmniejszania mocy. Symbolika szybkiego i sportowego bolidu straciła nieco akcentu. Zaznaczyć jednak trzeba, że za spadek mocy silników odpowiadała w dużym stopniu zmiana metody pomiaru na bardziej rzeczywistą – SAE. Odtąd wartości mocy były oddawane dla silnika obciążonego osprzętem. Pomimo wielu modyfikacji, na drodze ewolucji, corvetta C3 zawsze była obiektem przyciągającym uwagę. Ten sportowy bolid wyróżniały ciekawe jak na ówczesne czasy rozwiązania, takie jak ukryte spryskiwacze szyb, klimatyzacja, chowane reflektory. Auto posiadało oczywiście niezależne tylne zawieszenie. Pojazd prowadził się bardzo dobrze zapewniając jednocześnie komfort i ciszę w kabinie.

Znając już historię tej marki, byliśmy coraz bardziej zadowoleni z zakupionego przez firmę egzemplarza. Mimo, że nasz pojazd nie posiada silnika typu BIG-BLOCK, to jesteśmy przekonani, że da wiele radości. Egzemplarz, który znalazł się w naszym posiadaniu lśnił pięknym niebieskim lakierem z 79r. No dobrze przyznajemy, daleko mu było do lśnienia;), więc powiedzmy, że pod grubą warstwą brudu posiadał niebieski lakier;) Długa maska zakrywała silnik Small-Block o oznaczeniu L82 i pojemności 5.7l. Oryginalnie dysponował on mocą 220KM przekazywaną oczywiście na tylne koła.

Oczywiście od razu postanowiliśmy zmierzyć się z uruchomieniem silnika. W tym celu dokonaliśmy wszystkich czynności niezbędnych dla pojazdu, który nie był używany od długiego czasu. Wymienione zostały wszelkie płyny eksploatacyjne, uszczelki, które budziły wątpliwości, filtry i przewody gumowe. Układ zapłonowy również został odświeżony. Wiedząc, że w przypadku udanej próby odpalenia silnika nie powstrzymamy się przed jazdą, skontrolowaliśmy i wymieniliśmy wszelkie niezbędne części układu hamulcowego.

Ku naszemu zdziwieniu auto odpaliło bez większego trudu. I dało się nim nawet jeździć. Dlatego też w następnej kolejności uporządkowaliśmy nieco aspekt wizualny auta, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Takim oto autem udało się zrobić wiele kilometrów, ale oczywiście nie był to stan docelowy, do jakiego dążyliśmy a jedynie mała próbka, która wyglądała mniej więcej tak:

W naszym zamiarze leżało rozebranie auta do najmniejszej śrubki i całkowita odbudowa. W planach mieliśmy zarówno doprowadzenie do porządku karoserii, zawieszenia, ramy, ale także a może przede wszystkim silnika. Jako, że tak jak wspominaliśmy nasz zespół składa się niemal wyłącznie z fanów motoryzacji, to postanowiliśmy, że dużą część prac wykonamy sami. Lecz z braku doświadczenia i zaplecza narzędziowego, najpoważniejsze czynności pozostawiliśmy oczywiście profesjonalistom.

Etap 1 - Renowacja ramy i podwozia

Pierwszym krokiem było zdjęcie karoserii z ramy, a także demontaż silnika i układu przekazania napędu.

Etap 2 - Remont silnika, szkrzyni i mostu napędowego

Do remontu silnika użyto następujących części:

  • ARP Engine Bolt Kits 534-9701
  • Dart SHP Special High Performance Aluminum Top-End Kits for Chevy 01311132
  • Chevrolet Performance Connecting Rods 12495071
  • COMP Cams Xtreme Energy Cam and Lifter Kits K12-246-3
  • Clevite Camshaft Bearings SH290S
  • Federal Mogul Premium Engine Rebuild Kits MHP127-211
  • Holley 4150 Classic Carburetors 0-80783C
  • Holley Fuel Lines 34-150 + Holley Fuel Fittings 34-21
  • Melling Oil Pump Screen Assemblies 55-S1
  • Chevrolet Performance Harmonic Balancers 10243271
  • Chevrolet Performance High Torque Mini Starters 19302919
  • Summit Racing® Stock Replacement Oil Pans SUM-G3500X

Do remontu skrzyni użyto zestawu naprawczego, który usprawni działanie skrzyni: TCI Pro Super Transmission Overhaul Kits 328800, do regeneracji mostu napędoweg zastosowano zestaw: Yukon Gear & Axle Master Overhaul Kits YK GMVET-CI

Etap 3 - Renowacja karoserii

Opis etapu nr 3

Etap 4 - Renowacja felg aluminiowych

Opis etapu nr 4

Etap 5 - Składanie podwozia

Etap 6 - Malowanie i montaż karoseri

Etap 7 - Instalacja elektryki i wygłuszanie wnętrza auta

Etap 8 - Renowacja wnętrza Corvetty

Etap 9 - Finał

Szukasz felg do auta? Sprawdź naszą ofertę lub zadzwoń pod nr 87 737 19 00
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel