Senzory TPMS
Czujniki ciśnienia TPMS

Czujniki ciśnienia TPMS (System Monitorowania Ciśnienia w Oponie) – jest to urządzenie wewnątrz opony odpowiedzialne za natychmiastowe wykrycie zbyt niskiego ciśnienia w kole. Dzięki bezprzewodowej komunikacji czujników z odbiornikiem umieszczonym wewnątrz auta, kierowca posiada aktualne dane na temat ciśnienia w kole, redukując tym samym szansę spowodowania wypadku. Prócz zapewnienia bezpieczeństwa, możemy zredukować zużycie paliwa oraz bieżnika dzięki utrzymywaniu prawidłowego ciśnienia w oponie.
Zalety czujników ciśnienia
Czujniki są doskonałymi zamiennikami dla drogich oryginalnych urządzeń montowanych fabrycznie w aucie. Dzięki żywotnej baterii, urządzenie jest w stanie pracować nawet przez 7 lat. Czujniki montowane są za pomocą skręcanych zaworów co pozwala na dopasowanie kąta przylegania w zakresie 12º – 40º. Dzięki temu pasują do niemal wszystkich modeli felg, nie tylko oferowanych na stronie LadneFelgi.pl.
Przystosowanie czujników do auta
Aby czujniki nadawały się do urzycia należy je zaprogramować i aktywować. Możemy wykonać to na dwa sposoby.
1. Kopiowanie czujnika
Aby zaprogramować czujniki wymagany jest nr ID oryginalnego urządzenia. Numer ten można zeskanować przystawiając programator do koła lub odczytując go bezpośrednio z obudowy oryginalnego czujnika. W drugim przypadku wymagane jest zdjęcie opony z koła. Po zapisaniu numerów ID w nowych czujnikach, samochód powinien bez problemu wykryć nowe urządzenia.
2. Tryb nauki
Czujnikom przypisywany jest nowy nr ID po czym montuje się je w kołach. Auto następnie należy uruchomić w trybie nauki aby komputer mógł wykryć i zapisać nowe urządzenia. Aktywowanie i zapisywanie w trybie nauki różni się w zależności od producenta i modelu auta:

- Tryb automatyczny (około 39% aut) – w większości wypadków wystarczy zamontować czujniki w kołach i przejechać niewielki dystans z prędkością 30 km/h, w pozostałych wystarczy włączyć odpowiednią funkcję w menu komputera (np. BMW)
- Tryb OBD (około 36% aut) – wymagane jest zeskanowanie zamontowanych czujników za pomocą urządzenia diagnostycznego a następnie podłączenie modułu OBD do złącza i wgranie nowych ID do komputera.
- Tryb stacjonarny (około 25% aut) – wymagane jest zastosowanie sekwencji czynności (np. blokowanie drzwi przyciskiem od kluczyka i używanie klaksonu na zakończenie procedury) zależnej od modelu auta.

Model: TPMS SENSOR GUMOWY

Model: TPMS SENSOR BLACK
