phone
Infolinia i pomoc
+48 87 737 1900
Pn - Pt 8:00 - 16:00, Sob 9:00 - 14:00
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
Czy na pewno chcesz usunąć produkty z koszyka?
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Kalkulator ET Felg

Podczas porównywania felg punktem odniesienia jest WZORCOWA FELGA. Jest to aktualnie zamontowana felga na aucie. Znając jej parametry możemy co do milimetra określić położenie NOWEJ FELGI w nadkolu. Jeśli nie wiesz jaką szerokość oraz odsadzenie mają Twoje obecne felgi aluminiowe – możesz to sprawdzić na wewnętrznej stronie felgi zdejmując koło. Parametry będą wybite na jednym z ramion felgi. W przypadku felg stalowych parametry znajdują się na froncie. 

Czym jest parametr ET? To odległość powierzchni montażowej felgi do piasty od pionowej osi symetrii felgi, wyrażona w milimetrach. W dużym uproszczeniu – im niższe ET tym felga będzie bardziej wysunięta do zewnątrz pojazdu. Należy pamiętać, że przy umiejscowieniu felgi w nadkolu, trzeba również brać pod uwagę jej szerokość. Podsumowując - znając dwa podstawowe parametry swojej aktualnej oraz nowej felgi, czyli ich szerokość oraz odsadzenie ET, jesteśmy w stanie je porównać i dzięki temu dowiedzieć się o ile bardziej lub mniej będzie wysunięta nowa felga oraz o ile zbliży się lub oddali od elementów zawieszenia i zacisków hamulcowych.  

Skąd wiedzieć czy nowa felga nie będzie wystawać poza obrys auta? Wystarczy zmierzyć jaka jest odległość aktualnej felgi do obrysu auta. Punktem, który wyznacza nam obrys samochodu jest górna krawędź błotnika. Wystarczy przyłożyć poziomicę do koła. Sprawdzamy, czy w nadkolu jest wystarczająca ilość miejsca. Wysunięcie felgi na zewnątrz o 10 mm – 15 mm jest bezpiecznym marginesem (nie dotyczy super sportowych aut jak Audi RS, czy BMW M5). 

Należy również pamiętać o wewnętrznej stronie felgi. Jeśli za bardzo zbliży się do wewnątrz auta może ocierać o zacisk hamulcowy, amortyzator czy też inne elementy zawieszenia.  

Zapraszamy do skorzystania z kalkulatora ET, który na pewno przedstawi to wszystko w możliwie najlepszy graficzny sposób. Po prostu wpisz dane swojej aktualnej oraz nowej felgi z naszej strony. Nie zapomnij o uwzględnieniu dystansów jeżeli są stosowane. 

Wzorcowa felga
Szerokość [cal]
- +
Odsadzenie ET [mm]
- +
Opcjonalnie dystans [mm]
- +
Nowa felga
Szerokość [cal]
- +
Odsadzenie ET [mm]
- +
Opcjonalnie dystans [mm]
- +
Auto w tle
7" ET 35 + dystans 0 mm
0 mm 0 mm
7" ET 35 + dystans 0 mm
Auto w tle

OPIS PARAMETRÓW

Szerokość: mierzona jest pomiędzy kołnierzami felgi. Wymiar podawany jest w calach. Producent umieszcza ją zazwyczaj na wewnętrznej stronie felgi. 

Odsadzenie ET: jest to odległość płaszczyzny montażowej od osi symetrii felgi. ET podawane jest w mm. Książka serwisowa czy ASO podaje wyłącznie parametry aktualnie zamontowanych felg. 

Dystans: montowany do piasty koła. Powoduje zwiększenie rozstawu kół na danej osi samochodu. Wymiar podawany w milimetrach. 

Przeczytaj więcej na Blogu Ladnefelgi.pl

Rezultat

Od zewnątrz (front felgi)

Osadzenie nowej felgi będzie identyczne jak w przypadku wzorcowej felgi.

Nowa felga znajdzie się o 12.4 mm głębiej niż wzorcowa felga.

Nowa felga będzie wystawać 12.4 mm bardziej niż wzorcowa felga.

Od wewnątrz (tył felgi)

Osadzenie nowej felgi będzie identyczne jak w przypadku wzorcowej felgi.

Nowa felga znajdzie się o 12.4 mm dalej od elementów zawieszenia niż wzorcowa felga.

Nowa felga znajdzie się 12.4 mm bliżej elementów zawieszenia niż wzorcowa felga.

pixel