Czujniki ciśnienia TPMS

Czujniki TPMS - ciśnienie w oponach pod kontrolą.

Wysokiej jakości czujniki TPMS do monitorowania ciśnienia w oponach

Czujniki ciśnienia TPMS (System Monitorowania Ciśnienia w Oponie) – jest to urządzenie wewnątrz opony odpowiedzialne za natychmiastowe wykrycie zbyt niskiego ciśnienia w kole. Dzięki bezprzewodowej komunikacji czujników z odbiornikiem umieszczonym wewnątrz auta, kierowca posiada aktualne dane na temat ciśnienia w kole, redukując tym samym szansę spowodowania wypadku. Prócz zapewnienia bezpieczeństwa, możemy zredukować zużycie paliwa oraz bieżnika dzięki utrzymywaniu prawidłowego ciśnienia w oponie.

Zalety czujników ciśnienia

Czujniki są doskonałymi zamiennikami dla drogich oryginalnych urządzeń montowanych fabrycznie w aucie. Dzięki żywotnej baterii, urządzenie jest w stanie pracować nawet przez 7 lat. Czujniki TPMS montowane są za pomocą skręcanych zaworów co pozwala na dopasowanie kąta przylegania w zakresie 12o – 40o. Dzięki temu pasują do niemal wszystkich modeli felg, nie tylko oferowanych na stronie LadneFelgi.pl.

Przystosowanie czujników do auta

Profesjonalne czujniki TPMS czyli System Monitorowania Ciśnienia w Oponach

Aby czujniki nadawały się do użycia należy je zaprogramować i aktywować. Możemy wykonać to na dwa sposoby.

1. Kopiowanie czujnika TPMS

Aby zaprogramować czujniki wymagany jest nr ID oryginalnego urządzenia. Numer ten można zeskanować przystawiając programator do koła lub odczytując go bezpośrednio z obudowy oryginalnego czujnika. W drugim przypadku wymagane jest zdjęcie opony z koła. Po zapisaniu numerów ID w nowych czujnikach, samochód powinien bez problemu wykryć nowe urządzenia.

2. Tryb nauki w czujnikach ciśnienia

Czujnikom TPMS przypisywany jest nowy nr ID po czym montuje się je w kołach. Auto następnie należy uruchomić w trybie nauki aby komputer mógł wykryć i zapisać nowe urządzenia. Aktywowanie i zapisywanie w trybie nauki różni się w zależności od producenta i modelu auta:

  • Tryb automatyczny (około 39% aut) – w większości wypadków wystarczy zamontować czujniki w kołach i przejechać niewielki dystans z prędkością 30 km/h, w pozostałych wystarczy włączyć odpowiednią funkcję w menu komputera (np. BMW)
  • Tryb OBD (około 36% aut) – wymagane jest zeskanowanie zamontowanych czujników za pomocą urządzenia diagnostycznego a następnie podłączenie modułu OBD do złącza i wgranie nowych ID do komputera.
  • Tryb stacjonarny (około 25% aut) – wymagane jest zastosowanie sekwencji czynności (np. blokowanie drzwi przyciskiem od kluczyka i używanie klaksonu na zakończenie procedury) zależnej od modelu auta.
pixel