Dôležitým parametrom ráfika je aj rozstup skrutiek (tzv. rozstup čapov), ktorý môže byť napríklad 5x114 - jeho prvá časť udáva počet montážnych otvorov, druhá priemer kružnice, na ktorej sú umiestnené. Veľkosti skrutiek určuje aj výrobca. Vďaka týmto informáciám už nie je potrebné vedieť, ako merať rozstupy skrutiek.
Vyberte si predponu auto
Informácie o oceli
Použite vyhľadávač na výber správnych pneumatík pre vaše auto.
Použite vyhľadávač na nájdenie správnych oceľových kolies pre vaše vozidlo. Parametre, ako je rázvor a veľkosť, možno zistiť z ráfika, ktorý máte na vozidle. Ak si nie ste istí, čo si vybrať - zavolajte nám a my vám pomôžeme vybrať tie správne oceľové kolesá. Nákup na ladnefelgi.pl máte istotu úspešných a bezpečných transakcií. Užite si nakupovanie.
Rzadko spotykane połączenie najwyższego bezpieczeństwa podczas jazdy z komfortem prowadzenia, dla małych i średnich samochodów rodzinnych. Opony stworzone z myślą o drogach Środkowej Europy, oferują pierwszorzędną przyczepność i doskonałą kontrolę jazdy w surowych zimowych warunkach. Zastosowane innowacyjne technologie gwarantują solidność na mokrych, pokrytych błotem pośniegowym, czy grząskich drogach. Specjalny bieżnik zapewnia skuteczność w walce z aquaplaningiem i slushplaningiem. A całość skonstruowana nie zapominając o dbaniu o ochronę środowiska i oszczędności paliwa. Technologia zastosowana na bocznej ścianie opony polegająca na stworzeniu specjalnej strefy, która ma za zadanie odcinać wszelkie hałasy i wibracje wytworzone poprzez kontakt bieżnika opony z nawierzchnią drogi. Dzięki temu zostały zredukowane szumy, co pozwala na wygodną jadzę.
Wiele badań i testów pokazuje, jak niebezpieczna jest jazda po błocie śniegowym. Często jest bardziej niebezpieczna od jazdy na mokrych czy oblodzonych drogach. Zastosowana technologia w oponach Nokian WR D3 „SLUSH” - grząskie błoto- już z samej nazwy wskazuje na co został położony nacisk podczas konstrukcji tego modelu. Slush ma za zadanie wydmuchać wodę i błoto, i trzymać je z dala od rowków opony. To znacznie poprawia wydajność w zapobieganiu aquaplaningu i slushplaningu, a także pomaga w utrzymaniu kontaktu z nawierzchnią na mokrych i błotnistych nawierzchniach. Szczeliny znajdujące się wzdłuż bieżnika sprawiają, że krawędzie bloku bieżnika nie łamią się, a to zapewnia doskonałą przyczepność. Przekłada się to na żywotność opony, oraz komfort jazdy. Zminimalizowane jest również tarcie i wytwarzanie ciepła, dzięki temu jest bardzo niski opór toczenia opony, co przekłada się na niskie spalanie paliwa i pozwala oszczędzać energię.
Testy opony Nokian WR D3
2014: test Auto, Motor und Sport 205/55 R16- polecana,
2013: - test ADAC 185/60 R15 T- szczególnie polecana, - test ACE/GTÜ 185/60 R15- godna polecenia, - test Auto Bild 195/65 R15 - 1. miejsce