phone
Infolinia i pomoc
+48 87 737 1900
Pn - Pt 8:00 - 16:00, Sob 9:00 - 14:00
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
Czy na pewno chcesz usunąć produkty z koszyka?
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Proces produkcji felg stalowych.

2016-06-30

Koła pojazdów, są kluczowym elementem zapewniającym bezpieczeństwo i komfort jazdy wszystkim podróżnym. Kierowcy, ze względu na aspekty wizualne najczęściej wybierają do swoich aut felgi aluminiowe. Jednak wraz z nadejściem zimy, stalówki wracają do łask, głownie ze względu na obawę uszkodzenia ładniejszych i droższych odpowiedników. Niższa cena nie oznacza jednak, że wyprodukowanie takich obręczy jest proste.


Felgi stalowe - projektowanie

Proces powstawania felg stalowych, jest bardzo złożony i wieloetapowy. Pomijając etap projektowania felg, proces produkcji rozpoczyna się od dostarczenia stali do fabryki felg, w formie wielkich rolek. Pierwszym krokiem jest odcięcie odpowiedniej długości tafli stali i rozprostowanie jej w specjalnej prasie. Następnie wybrany fragment metalu, jest dokładnie sprawdzany i szlifowany w celu usunięcia wszelkich zadziorów i innych niedoskonałości powierzchniowych. Kolejnym etapem jest zaginanie przygotowanego elementu w kształt okręgu i zespawanie jego końców przy użyciu specjalnego automatu. Kiedy połączenie jest jeszcze gorące, następuje usunięcie nadmiaru spoiwa, po obu stronach obręczy. W dalszej kolejności stalowa tuleja poddana zostaje procesom prasowania i rolowania, podczas, których powstają charakterystyczne wygarbienia na całej szerokości obręczy, oraz rant podtrzymujący oponę.


Felgi stalowe - produkcja

Równolegle na innym stanowisku ze stalowego krążka formowana jest tarcza felgi. Pierwsza z pras na linii produkcyjnej, wytłacza środkowe wgłębienie oraz wyznacza otwory szpilek mocujących. Kolejna prasa, tworzy otwór centralny, a także małe okienka, służące do chłodzenia tarcz hamulcowych pojazdu. Na koniec metalowemu krążkowi nadaje się wypukły kształt, co dodatkowo zwiększa jego sztywność, a także pozwala na zmieszczenie w nim zestawu hamulcowego.


Tak przygotowana powierzchnia czołowa felgi stalowej, jest umieszczana w podgrzanej obręczy, a następnie oba elementy zostają zespawane lub skręcone w zależności od rozmiaru koła. Ostatnim etapem, jest pomalowanie powstałej felgi i w niektórych zamontowanie wentylnicy przy użyciu specjalnego szczeliwa.




Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2016
pixel